Ιστορικό
Όσον αφορά το σχήμα του σώματος της ακουστικής κιθάρας, το σύστημα συγκράτησης (bracing) και τα διακοσμητικά σχέδια των οργάνων, όλοι οι κατασκευαστές έχουν επηρεαστεί άμεσα ή έμμεσα από τα σχέδια του Christian Frederik Martin (1796 – 1873). Κατά τη δεκαετία του 1920 και του 1930, η εταιρεία Martin εισήγαγε πολλές σημαντικές καινοτομίες στον σχεδιασμό και στην κατασκευή. Για να αντέξουν την μεγάλη τάση των μεταλλικών χορδών, το σύστημα συγκράτησης ενισχύθηκε επιπλέον στο σώμα και στο καπάκι της κιθάρας. Σε μια τυπική ακουστική κιθάρα συνήθως το σώμα της ξεκινά από το 14ο τάστο.
Ένας άλλος καινοτόμος σχεδιαστής ήταν ο Orville Gibson, που κατασκεύαζε κιθάρες με καμπυλωτά καπάκια (archtop guitars) τον 19ο αιώνα.Ο Orville Gibson το 1902, ίδρυσε την εταιρεία Gibson στο Kalamazoo, του Μίσιγκαν των Ηνωμένων Πολιτειών . Για δεκαετίες, η εταιρεία Gibson ήταν ο κορυφαίος κατασκευαστής κιθάρων με καμπυλωτά καπάκια. Το πρωτότυπο μοντέλο με καμπυλωτό καπάκι εξελίχθηκε αργότερα στην τζαζ κιθάρα (π.χ., L5 και Super 400).
Διαφορές μεταξύ Ακουστικής και Κλασικής κιθάρας
Χορδές
Σε μία ακουστική κιθάρα, οι μεταλλικές χορδές είναι ένα βασικό χαρακτηριστικό που διαμορφώνει τον ήχο. Σε αντίθεση με την κλασική κιθάρα που έχει 3 τυλιγμένες μεταλλικές χορδές και 3 πλαστικές – νάυλον (πετονιά), η ακουστική κιθάρα διαθέτει μόνο μεταλλικές χορδές. Αυτό την κάνει να ακούγεται πιο δυνατά με έναν καθαρό και διαπεραστικό ήχο σε σχέση με μία κλασική κιθάρα που σίγουρα είναι πιο “ήσυχο” όργανο. Υπάρχουν διάφορες διατομές – (πάχος) των μεταλλικών χορδών ανάλογα με τον τρόπο που παίζουμε και τον ήχο που θέλουμε. Σίγουρα ένα σετ μεταλλικών χορδών με μικρή διατομή (λεπτότερο πάχος) έχει πιο μαλακή αίσθηση στο παίξιμο αλλά ίσως υστερεί λίγο στην ακουστότητα του. Θα πρέπει επίσης να αναφέρουμε ότι οι μεταλλικές χορδές ακουστικής κιθάρας έχουν μεγαλύτερη τάση με αποτέλεσμα το παίξιμο να είναι πιο σκληρό σε αντίθεση με μία κλασική κιθάρα που σίγουρα είναι πιο μαλακή λόγω των πλαστικών χορδών που διαθέτει. Μία ερώτηση που μας κάνετε συχνά είναι αν μπορούν να τοποθετηθούν χορδές ακουστικής κιθάρας – μεταλλικές σε μία κλασική. Η απάντηση είναι φυσικά όχι, καθώς μία κλασική κιθάρα δεν είναι κατασκευασμένη για να αντέξει την μεγαλύτερη τάση των μεταλλικών χορδών.
Κεφαλή ή Headstock
Σε αντίθεση με τις κλασικές κιθάρες, οι ακουστικές διαθέτουν συνήθως μια κλειστή κεφαλή στο σημείο που είναι τοποθετημένα τα κλειδιά της κιθάρας. Ωστόσο, υπάρχουν επίσης μοντέλα με “ανοιχτή” κεφαλή τα επονομαζόμενα parlour ή οχταράκια που διαπρέπουν στην μπλουζ αλλά και στην Ελληνική ρεμπέτικη μουσική σκηνή..
Ταστιέρα
Η ταστιέρα μιας ακουστικής κιθάρας διαθέτει ευδιάκριτα ενσωματωμένα σχέδια (συνήθως στα 3ο, 5ο, 7ο, 9ο, 12ο, 15ο και 17ο τάστο) που λειτουργούν ως δείκτες. Επιπλέον, μικροί κύκλοι-βούλες στην πλευρά της ταστιέρας βελτιώνουν την ακρίβεια κατά την αλλαγή θέσης. Οι κλασικές κιθάρες συνήθως δεν διαθέτουν αυτούς τους δείκτες στην ταστιέρα.
Επιπλέον, η ταστιέρα μιας ακουστικής κιθάρας είναι πιο στενή. Το φάρδος στον επάνω καβαλάρη (nut) μιας ακουστικής κιθάρας είναι περίπου 4,3 εκατοστά, ενώ στην ταστιέρα μιας κλασικής κιθάρας είναι περίπου 5 εκατοστά. Αυτή η διαφορά στην απόσταση μεταξύ των χορδών μπορεί να προκαλέσει ανεπιθύμητη επαφή με τις διπλανές χορδές και απαιτεί μεγαλύτερη προσπάθεια στο να παίξουμε συγχορδίες μπαρέ . Αυτό απαιτεί σίγουρα περισσότερη εξάσκηση!
Λαιμός και Σετάρισμα
Ας μιλήσουμε τώρα για τον λαιμό μιας ακουστικής κιθάρας. Εσωτερικά συνήθως διαθέτει μία μεταλλική ράβδο-βέργα που ονομάζεται “truss rod”. Η ράβδος αυτή έχει ένα σημαντικό έργο: Διατηρεί τον λεπτό λαιμό σταθερό, επειδή οι μεταλλικές χορδές ασκούν πολύ μεγάλη τάση/πίεση πάνω του. Η ράβδος αυτή επιτρέπει επίσης να ρυθμίσετε το κύρτωμα του λαιμού κάτι που είναι εξαιρετικά σημαντικό και συνδέεται άμεσα με το πόσο ευκολοπαιχτο είναι ένα όργανο ή μπορεί να γίνει κατόπιν ρύθμισης της ράβδου αυτής, φυσικά μόνο από το εξειδικευμένο προσωπικό της εταιρείας μας για την αποφυγή πρόκλησης οποιασδήποτε ζημίας. Ποτέ μην επιχειρήσετε να κάνετε οποιαδήποτε ρύθμιση χωρίς να γνωρίζετε την διαδικασία σεταρίσματος ενός οργάνου. Η εταιρεία μας διαθέτει το εξειδικευμένο προσωπικό που χρειάζεστε για να σετάρουμε την κιθάρα σας στις δικές σας ανάγκες και τον τρόπο παιξίματος. Το σετάρισμα της κιθάρας είναι μία πολύπλοκη διαδικασία που απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις και ειδικά εργαλεία και διαφέρει όχι μόνο από κιθάρα σε κιθάρα αλλά και από κιθαρίστα σε κιθαρίστα καθώς προσαρμόζει το όργανο στα μέτρα σας. Έτσι, αν ποτέ χρειαστείτε να κάνετε κάποιες προσαρμογές στο λαιμό του οργάνου, μπορείτε να απευθυνθείτε στην εταιρεία μας. Θα χαρούμε να σας εξυπηρετήσουμε και να προσαρμόσουμε την κιθάρα σας στις δικές σας ανάγκες. Όλες οι καινούργιες κιθάρες σετάρονται σε γενικές γραμμές όταν κατασκευάζονται στο εργοστάσιο με πολύ γρήγορους και πιεστικούς ρυθμούς λόγω της παραγωγικής διαδικασίας. Ωστόσο το πραγματικό σετάρισμα της κιθάρας θα πρέπει να γίνει μετά την αγορά της ώστε να προσαρμοστεί κατάλληλα στα “μέτρα” σας και στον τρόπο που παίζετε. Κάθε κιθάρα και κάθε κιθαρίστας είναι μοναδικός και η διαδικασία σεταρίσματος φέρνει την κιθάρα σας στην βέλτιστη παιχτική κατάσταση έχοντας ρυθμιστεί μόνο για εσάς. Μην αμελείτε να συντηρείτε σωστά την κιθάρα σας σε τακτά χρονικά διαστήματα και να την επιστεύεστε μόνο σε εξειδικευμένο προσωπικό που ξέρει τι κάνει.
Τεχνικές Παιξίματος
Ο πιο στενός λαιμός μιας ακουστικής κιθάρας μπορεί να είναι λίγο πιο απαιτητικός για αρχάριους που είναι συνηθισμένοι στον φαρδύτερο λαιμό μιας κλασικής κιθάρας. Καθώς παίζουμε ψηλότερα στο λαιμό, η ταστιέρα φαρδαίνει, κάνοντας τα πράγματα πιο εύκολα. Ο στενός λαιμός μιας ακουστικής κιθάρας έχει όμως και μερικά πλεονεκτήματα. Πολλοί κιθαρίστες της ροκ όπως ο Eric Clapton και ο Jimmy Page προτιμούν να παίζουν με ακουστικές κιθάρες καθώς ο πιο στενός λαιμός τους επιτρέπει να χρησιμοποιούν συχνά τον αντίχειρα του αριστερού χεριού για να παίξουν ή να σιγήσουν νότες στις χαμηλές χορδές σε σύγκριση με μια κλασική κιθάρα με πιο φαρδύ λαιμό. Γι’ αυτό το λόγο το παίξιμο πολλών ροκ και ποπ τραγουδιών σε μια ακουστική κιθάρα συχνά είναι πολύ πιο εύκολο από μια κλασική κιθάρα. Μπορούμε να πούμε ότι μία ακουστική κιθάρα είναι σίγουρα πιο μοντέρνο όργανο.
Μία ακουστική κιθάρα, παίζεται συνήθως σε καθήμενη ή όρθια στάση με την χρήση ζώνης για κιθάρα. Αυτό παρέχει μία ευελιξία και περισσότερο στυλ. Από την άλλη, μία κλασική κιθάρα παίζεται συνήθως σε καθιστή θέση. Γι’ αυτό και οι κλασικές κιθάρες συνήθως δεν έχουν κουμπί για ζώνη κιθάρας. Είναι όλα θέμα εύρεσης του στυλ που σας ταιριάζει καλύτερα!
Γιατί να επιλέξω Ακουστική κιθάρα;
Εάν είστε μουσικός που θέλει να είναι εξαιρετικά ευέλικτος σε πολλά στυλ, το να έχετε διάφορα είδη κιθάρας όπως μία ακουστική ή μία ηλεκτροακουστική κιθάρα, μία κλασική ή μία ηλεκτρική κιθάρα είναι ο σωστός τρόπος να το πετύχετε. Αλλά κατά το ξεκίνημα οι αρχάριοι με πολλά ενδιαφέροντα που αναζητούν μία κιθάρα για αρχάριους θα πρέπει να ξεκινήσουν με ένα όργανο καθώς εξερευνούν διάφορα μουσικά είδη. Είναι σημαντικό λοιπόν να κατανοήσετε τις στιλιστικές δυνατότητες που προσφέρουν διάφορα είδη.
Αν το στυλ σας επηρεάζεται σημαντικά από την επιδεξιότητα και τεχνική της ηλεκτρικής κιθάρας, τότε η προσπάθεια να ροκάρετε με μια κλασική κιθάρα μπορεί να μην σας ικανοποιήσει. Η παραμόρφωση στον ήχο μιας ηλεκτρικής κιθάρας, δε μπορεί να αναπτυχθεί σωστά στις “αργές” νάιλον χορδές μιας κλασικής κιθάρας. Και ας μην ξεχνάμε τις χαρακτηριστικές τεχνικές παιξίματος της ηλεκτρικής κιθάρας, όπως τα bend-ups, τα slides, hammer-on, pull-offs, το tapping, τα οποία είναι αρκετά δύσκολο να αναπαραχθούν με μία κλασική κιθάρα. Επιπλέον, το σώμα μιας κλασικής κιθάρας, ξεκινώντας από το 12ο τάστο, σας περιορίζει από το να φτάσετε στις υψηλότερες νότες όταν προσπαθείτε να παίξετε γρήγορα. Και για να κάνουμε τα πράγματα ακόμη χειρότερα, οι κλασικές κιθάρες συνήθως έχουν μόνο 18 έως 19 τάστα, περιορίζοντας ακόμη περισσότερο το εύρος σας.
Από την άλλη, δεν μπορείτε πραγματικά να πάρετε των παραμορφωμένο rock ήχο ούτε από μια ακουστική κιθάρα. Ωστόσο, για αρχάριους με πολλά ενδιαφέροντα, η ακουστική κιθάρα παρέχει μια σταθερή πλατφόρμα για να πειραματιστείτε με στοιχεία ροκ και μπλουζ. Μπορείτε να πλησιάσετε αρκετά στον ήχο του ροκ με ένα σετ λεπτών χορδών (010’ gauge) σε μια ακουστική κιθάρα. Αυτές οι λεπτές χορδές είναι πιο ευέλικτες κατά τη διάρκεια των bend-ups και του hammer-on σε σύγκριση με τις “αργές” νάιλον χορδές μιας κλασικής κιθάρας. Και αν θέλετε εύκολη πρόσβαση στα ψηλά τάστα, μπορείτε ακόμη και να πάρετε μια ακουστική κιθάρα με σχεδιασμό cutaway. Ο σχεδιασμός cutaway προσφέρει ευκολότερη πρόσβαση στα υψηλότερα τάστα και περισσότερο χώρο για παιξίματος. Μπορείτε εύκολα να μάθετε μελωδίες με πένα, απλά ριφ και ωραία licks σε μια ακουστική κιθάρα.
Ο ήχος
Η ακουστική κιθάρα διαθέτει 6 μεταλλικές χορδές. Αυτές προσφέρουν έναν σταθερό, ζωντανό και λαμπερό ήχο, ανεξαρτήτως του πάχους τους. Φυσικά όσο πιο παχύ σετ χορδών χρησιμοποιείται τόσο μεγαλύτερος είναι ο όγκος του ήχου αλλά ταυτόχρονα και πιο σκληρό το παίξιμο. Όταν παίζετε σε μια μπάντα, η ακουστική κιθάρα προσθέτει αυτήν την απαραίτητη λάμψη στις ψηλές συχνότητες, κάνοντας το σύνολο να ακούγεται πλούσιο και γεμάτο. Ακόμα και όταν παίζετε μόνοι σας, είτε ηχογραφείτε είτε ερμηνεύετε, αυτές οι χορδές σας προσφέρουν έναν ισχυρό ήχο που θα σας εντυπωσιάσει! Προσφέρουν επίσης δύναμη στις χαμηλές και μεσαίες συχνότητες.
Όταν πρόκειται για σόλο παίξιμο, οι περισσότεροι μουσικοί προτιμούν πιο παχιές χορδές για να πάρουν πιο γεμάτο και δυνατότερο ήχο. Αλλά όταν παίζετε με μια μπάντα, μπορεί να θέλετε να επιλέξετε μαλακότερες – λεπτότερες χορδές. Αν προγραμματίζετε να εμφανιστείτε στη σκηνή, είναι καλή ιδέα να αναβαθμίσετε την ακουστική κιθάρα σας με ένα πιεζοηλεκτρικό σύστημα ή να πάρετε μια ηλεκτροακουστική κιθάρα που θα σας δώσει την δυνατότητα να συνδέσετε την κιθάρα σας σε ένα επαγγελματικό ηχητικό σύστημα. Μπορείτε επίσης να επιλέξετε μεταξύ ενός επίπεδου και ενός κυρτού καπακιού. Το κυρτό καπάκι όχι μόνο προσθέτει σταθερότητα στο όργανο, αλλά βοηθάει επίσης στην ενίσχυση της έντασής του.Τα μοντέλα με κυρτό καπάκι είναι γενικά πιο ακριβά σε σύγκριση με τα μοντέλα με επίπεδο καπάκι.
Το σώμα της Κιθάρας
Ο τύπος και η ποιότητα του ξύλου που χρησιμοποιείται στην κατασκευή του σώματος μιας ακουστικής κιθάρας, έχουν μεγάλη επίδραση στον ήχο. Το επάνω μέρος, δηλαδή το καπάκι του οργάνου που δίνει ζωή στον ήχο, συνήθως είναι φτιαγμένο από ξύλο έλατου, χωρισμένο σε δύο συμμετρικά μέρη. Παλαιότερα, ο παλίσανδρος ήταν η μόδα για το πλαϊνό και πίσω μέρος, αλλά σήμερα, το ξύλο μαόνι έχει γίνει η προτιμώμενη επιλογή, αν και ακόμα μπορείτε να βρείτε κιθάρες με πλαϊνό και πίσω μέρος από σφένδαμο αν αυτό είναι αυτό που ψάχνετε. Το μαόνι χρησιμοποιείται επίσης για το λαιμό και το κεφάλι, ενώ συχνά χρησιμοποιείται ο έβενος για την ταστιέρα και την χορδιέρα του οργάνου. Ακόμα και η λαμιναρισμένη ξυλεία μπορεί να ικανοποιήσει και τα πιο απαιτητικά αυτιά. Ωστόσο, σήμερα, μπορείτε πραγματικά να βρείτε προσιτές κιθάρες από γνήσιο έλατο, στο καπάκι τους! Θυμηθείτε, το ξύλο από μόνο του δεν αποτελεί εγγύηση για έναν ποιοτικό ήχου. Όλη η κατασκευή του οργάνου συνδράμει σε αυτό.
Τώρα, ας μιλήσουμε για το σχήμα του σώματος. Στις ακουστικές κιθάρες, δεν υπάρχει ένα στυλ σώματος που να ταιριάζει σε όλους. Είναι μια μάχη σχημάτων – Jumbo, Dreadnought, Western Style, Grand Auditorium, Parlour. Νέα σχήματα σώματος εμφανίζονται διαρκώς! Για παράδειγμα, το σχήμα Dreadnought έχει εκείνον το διαφανή, φωνητικό ήχο με πλούσιες, ισχυρές χαμηλές συχνότητες, ιδανικό για σόλο κομμάτια! Από την άλλη, η Jumbo αναδεικνύει τις χαμηλότερες συχνότητες με πιο εκλεπτυσμένο τρόπο με επιπλέον έμφαση και στις μεσαίες συχνότητες. Αν παίζετε σε μια μπάντα, μπορεί να κλίνετε προς μια κιθάρα με μικρότερο σώμα – thin/slim line και cutaway για εκείνες τις στιγμές δράσης στα ψηλά τάστα. Ακόμη και το φινίρισμα της κιθάρας παίζει ρόλο στον ήχο. Ένα γυαλιστερό φινίρισμα που να είναι ανθεκτικό στην υγρασία και ίσως πιο εντυπωσιακό προσδίδει το όργανο έναν πιο σφιχτό και πρίμο ήχο σε αντίθεση με ένα ματ φινίρισμα που κάνει τον ήχο πιο ζεστό και γήινο.
Ξύλα κατασκευής
Η επιλογή του ξύλου είναι κρίσιμη στον ήχο της ακουστικής κιθάρας. Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, η φυσική ομορφιά του ξύλου, με τα χαρακτηριστικά διακριτικά σχέδιά του, αποτελεί ένα χαρακτηριστικό στον σχεδιασμό κάθε ακουστικής κιθάρας. Αντί να καλύπτουμε με κάποιο χρώμα, ορισμένες επιφάνειες απλά λαδώνονται ή κερόνονται, επιτρέποντας στον χαρακτήρα του ξύλου να αναδεικνύεται. Ορισμένα μοντέλα μπορεί να διαθέτουν επίσης μια αδιαφανή στρώση λάκας. Σφένδαμος, έλατο, μπουμπίνγκα, παλίσανδρος, βέγκε, καρυδιά είναι μερικά από τα πιο δημοφιλή είδη ξύλου που χρησιμοποιούνται στην κατασκευή μίας ακουστικής κιθάρας.Πέρα από την εμφάνιση, κάθε είδος ξύλου συνεισφέρει μοναδικά στα ηχητικά χαρακτηριστικά κάθε οργάνου, διαμορφώνοντας τον ήχο του. Για να σας βοηθήσουμε να κατανοήσετε τα ηχητικά χαρακτηριστικά κάθε ξύλου, θα εξετάσουμε παρακάτω τα πιο σημαντικά ξύλα και τα αντίστοιχα ηχητικά τους χαρακτηριστικά:
Σφένδαμος / Maple
Ο σφένδαμος με το διαφανές και καθαρό του ήχο που χαρακτηρίζεται από λεπτές αρμονικές υψηλά και χαμηλά, εκτιμάται ιδιαίτερα σε διάφορες πτυχές της οργανοποιίας.. Η αντοχή του το καθιστά κορυφαία επιλογή για την κατασκευή λαιμών. Στις ηλεκτρικές κιθάρες, τα καπάκια από σφένδαμο προτιμώνται για την ικανότητά τους να παρέχουν την απαραίτητη ηχητική προβολή. Στον κόσμο της ακουστικής κιθάρας, χρησιμοποιείται συχνά στο καπάκι συμβάλλοντας σε έναν καθαρό και διαυγές τόνο.
Σημύδα / Birch
Η σημύδα χρησιμοποιείται πλέον σπάνια στη σύγχρονη κατασκευή κιθάρας. Ήταν δημοφιλής στις αρχές του προηγούμενου αιώνα, όταν οι κατασκευαστές χρησιμοποιούσαν το ξύλο αυτό ως βάση για την κατασκευή του πλαϊνού και πίσω μέρους στις ακουστικές κιθάρες.
Κοκοφοίνικας / Cocobolo
Το Cocobolo είναι ένα είδος ξύλου που προέρχεται από την Κεντρική Αμερική. Παρέχει έναν ήχο παρόμοιο με τον θρυλικό Βραζιλιάνικο παλίσανδρο και έχει αρχίσει σταθερά να αποκτά δημοτικότητα στην οργανοποιία.
Έβενος / Ebony
Ο έβενος είναι ένα πολύ σκληρό, ανθεκτικό και συμπαγές ξύλο με μεγάλη πυκνότητα και χρησιμοποιείται κυρίως στην ταστιέρα και στην χορδιέρα του οργάνου.
Διόσπυρος Celebica / Makassar Ebony
Το Makassar Ebony είναι ένα από τα πιο ακριβά ξύλα στην οργανοποιία. Χρησιμοποιείται συχνά για την κατασκευή της ταστιέρας του οργάνου. Σε ακριβότερες ακουστικές και τζαζ κιθάρες χρησιμοποιείται και στην κατασκευή της χορδιέρας.
Δρυς / Oak
Ο δρυς σπάνια χρησιμοποιείται πλέον στη σύγχρονη κατασκευή κιθάρας. Ήταν διάσημος στις αρχές του προηγούμενου αιώνα, όταν οι κατασκευαστές κιθάρας χρησιμοποιούσαν αυτό το ανθεκτικό ξύλο για την κατασκευή του πλαϊνού και πίσω μέρους στις ακουστικές κιθάρες.
Έλατο / Spruce
Το έλατο είναι η κορυφαία επιλογή για το καπάκι μιας ακουστικής κιθάρας. Προσδίδει έναν ζεστό, ανοιχτό και δυνατό ήχο. Τα πιο γνωστά είδη είναι το έλατο Sitka, το έλατο Engelmann κορυφαίας ποιότητας και το έλατο Adirondack (Appalachian έλατο). Το ξύλο έλατου (από περιοχές με μεγάλο υψόμετρο) είναι συνήθως πιο σκληρό και άκαμπτο.
Κέδρος / Cedar
Ο κέδρος είναι μαλακότερο και πιο ελαστικό ξύλο σε σύγκριση με το έλατο και παράγει ένα ζεστό ήχο με υψηλή αντήχηση και γρήγορη απόκριση, καθιστώντας το ιδανικό για κλασικές και ακουστικές κιθάρες. Δεδομένου ότι το κέδρο είναι σχετικά μαλακό ξύλο, είναι σημαντικό το πάχος στο καπάκι του οργάνου να εξασφαλίσει την σταθερότητά του. Έχει έναν κάπως πιο σκληρό, χοντρό, δυνατό και πιο άμεσο ήχο σε σύγκριση με με ένα καπάκι από έλατο. Αντίθετα με το έλατο, δεν απαιτεί σχεδόν καμία ωρίμανση για ένα σύντομο χρονικό διάστημα παιξίματος (περίπου 100 ώρες) καθώς παράγει έναν πλήρως ανεπτυγμένος ήχο. Είναι φιλικό προς τον παίκτη, επειδή ακόμη και χωρίς ιδιαίτερη δύναμη, μπορεί και αναπαράγει καλές τονικές ποιότητες. Από την άλλη πλευρά, το δυναμικό τονικό του ύφος και ο κύκλος ζωής του (περίπου 70 χρόνια), είναι χαμηλότερα λόγω της δομής του.
Το Koa προέρχεται από την Χαβάη και είναι γνωστό για τα πολύ έντονα σχέδια στην υφή του ξύλου. Αρχικά, το Koa χρησιμοποιούνταν αποκλειστικά για την κατασκευή γιουκαλίλι και Χαβανέζικων κιθάρων. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια του 20ού αιώνα, όλο και περισσότεροι αμερικανοί κατασκευαστές κιθάρας ανακάλυψαν τα πλεονεκτήματα αυτού του εξαιρετικού υλικού. Το Koa παράγει έναν πολύ καθαρό, διάφανο ήχο με έντονους τόνους μεσαίων και υψηλών συχνοτήτων.
Μαόνι / Mahogany
Ένα από τα πιο δημοφιλή και ευέλικτα ξύλα στην κατασκευή κιθάρας. Παρέχει έναν ήχο πλούσιο σε sustain, ζεστό και ισορροπημένο, με ευδιάκριτα υψηλά και καλές αρμονικές.
Nato / Είδος Μαόνι
Το Nato είναι ένα είδος μαόνι που έχει παρόμοιες ιδιότητες με τον πιο γνωστό συγγενή του.
Τριανταφυλλιά / Rosewood
Όπως και ο έβενος, η τριανταφυλλιά διαθέτει μεγάλη πυκνότητα και αντοχή. Η αντοχή την καθιστά ιδιαίτερα κατάλληλη για την κατασκευή της ταστιέρας και την χορδιέρας σε ακουστικές κιθάρες. Οι τονικές ιδιότητες της τριανταφυλλιάς είναι πολύ υψηλής ποιότητας όταν χρησιμοποιείται στην κατασκευή του πλαϊνού και πίσω μέρους του οργάνου παρέχοντας ισχυρά μπάσα και καθαρές αρμονικές. Υπάρχουν διαφορετικά είδη στην οργανοποιεία με τα πιο κυρίαρχα αυτά της Ινδικής και Βραζιλιάνικης τριανταφυλλιάς.
Καρυδιά / Walnut
H καρυδιά έχει αποκτήσει σταδιακά αρκετή δημοτικότητα στην κατασκευή κιθάρας τα τελευταία χρόνια. Το ξύλο έχει έναν ελκυστικό χρωματικό τόνο και παρέχει έναν πολύ ισορροπημένο ήχο, με διακριτά μπάσα, έντονα μεσαία και ευχάριστα πρίμα.
Κιθάρες Dreadnought
Για 150 χρόνια, οι ακουστικές κιθάρες flattop της Martin ήταν ανάμεσα στις καλύτερες στον κόσμο. ‘Ολοι οι κατασκευαστές επηρεάστηκαν από τα σχέδια του Christian Frederik Martin. Αυτό ισχύει τόσο για το σχήμα του σώματος και το bracing όσο και για την διακόσμηση με πανέμορφα σχέδια. Οι ακουστικές κιθάρες Dreadnought είναι ένα από τα πιο διάσημα μοντέλα και πήρε το όνομά του από ένα βρετανικό καταδρομικό (το μεγαλύτερο στον κόσμο της εποχής). Η κιθάρα σχεδιάστηκε το 1916 από τους Frank Henry Martin και Harry Hunt. Χάρη στο σχετικά μεγάλο της σώμα σε σύγκριση με άλλα ακουστικά μοντέλα, τα Dreadnought παρέδιδαν έναν δυνατό, γεμάτο ήχο και έγιναν γρήγορα πολύ δημοφιλή. Τα πιο διάσημα μοντέλα Dreadnought της Martin είναι τα D-18 και D-28.Το Dreadnought είναι πραγματικό το πιο all-rounder μοντέλο του ακουστικού κόσμου.
Κιθάρες Jumbo
Το αποκαλούν και Super Jumbo 200, SJ-200, ή απλά J-200 – η κορυφαία flat-top ακουστική κιθάρα της Gibson. Αυτό το μοντέλο έχει κερδίσει τις καρδιές πολλών μουσικών θρύλων όπως ο Elvis Presley, ο Bob Dylan, ο Ron Wood, ο Rick Nelson και πολλοί άλλοι, με τον κρυστάλλινο και τέλεια ισορροπημένο της ήχο. Οι κιθάρες jumbo προσφέρουν ένα ξεχωριστό, διαφανές προφίλ ήχου με πολλά μπάσα, ισχυρά μεσαία και λαμπερά πρίμα. Με μια jumbo κιθάρα στα χέρια σας, δεν θα χρειαστεί να κρυφτείτε πίσω από κανένα άλλο όργανο. Ανάλογα με τα ξύλα κατασκευής τα μπάσα μπορεί να είναι τόσο έντονα που το fingerpicking μπορεί να ακουστεί λιγότερο καθορισμένο. Ωστόσο, οι καλές jumbos επίσης ξεχωρίζουν στο fingerpicking στην blues και folk μουσική.
Αναμφισβήτητα, αυτές οι κιθάρες με το μεγάλο σώμα προτιμώνται συχνά από τραγουδιστές και συνθέτες, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για strumming έντονο παίξιμο συγχορδιών. Σκεφτείτε καλλιτέχνες όπως η Sheryl Crow ή η Emmylou Harris. Οι jumbo κιθάρες έχουν την απίστευτη ικανότητα να προβάλλουν δυνατά και καθαρά τον ήχο, καθιστώντας τες ειδανικές σε συνδυασμό με τραγούδι – φωνητικά.
Κιθάρες Parlour
Όπως και η dreadnought, οι ακουστικές κιθάρες parlour αναπτύχθηκαν αρχικά και κατασκευάστηκαν από την Martin και αργότερα υιοθετήθηκαν ως πρότυπα από πολλούς άλλους κατασκευαστές όπως και η Vintage. Οι κιθάρες αυτές είχαν περίπου πλάτος 34,4 εκατοστά και μήκος περίπου 48,5 εκατοστά, καθιστώντας τες σχετικά μικρές σύμφωνα με τα σημερινά πρότυπα. Ωστόσο, τη δεκαετία του 1920 και 1930, αυτά τα όργανα έγιναν πολύ δημοφιλή και ήταν διαθέσιμες από πολλούς κατασκευαστές. Σήμερα, υπάρχουν πολύ λίγες εταιρείες που παράγουν κιθάρες σε parlour μέγεθος. Ο ήχος τους, πολύ καθαρός και χωρίς μεγάλη ανάκλαση, είναι πολύ επιθυμητός από τους μουσικούς της μπλουζ αλλά και της Ελληνικής ρεμπέτικης μουσικής το λεγόμενο “οχταράκι” ή ρεμπετοκίθαρο. Τονίζεται ότι ο όγκος του οργάνου δεν είναι ο βασικός παράγοντας εδώ, επιτρέποντας σε αυτές τις “μικρότερες” κιθάρες να επιδείξουν βέλτιστα τα τονικά τους πλεονεκτήματα και τον χαρακτηριστικό τους ήχο.
Κιθάρες Auditorium
Αυτές οι κιθάρες, γνωστές και ως “Triple 0” έχουν πλάτος σώματος περίπου 40 εκατοστά και αποτελούν μια ιδανική συμβιβαστική λύση μεταξύ όγκου, έντασης ήχου και άνεσης παιξίματος. Δεν είναι έκπληξη που ο Eric Clapton εκτιμά την Martin 000 (Triple 0) πάνω απ ‘όλα και χρησιμοποιεί την κιθάρα τόσο στο στούντιο όσο και στη σκηνή. Συνεπώς, δεν είναι έκπληξη που η 000 (Triple 0) έχει χρησιμοποιηθεί ως έμπνευση για πολλά σύγχρονα όργανα. Με ένα μικρότερο σώμα, εξαιρετικά εύχρηστη (ιδιαίτερα κατάλληλη για κιθαρίστες με μικρά χέρια λόγω του μικρότερου μήκους κλίμακας) και έναν απόλυτα ακριβή τόνο, είναι το τέλειο όργανο για άνετο fingerpicking και σόλο.
Κιθάρες Roundback
Αυτές οι ηλεκτροακουστικές κιθάρα διαθέτουν ένα στρογγυλεμένο πίσω μέρος κατασκευασμένο από ανθρακονήματα. Το σχέδιο με τον στρογγυλό πίσω μέρος έγινε το χαρακτηριστικό της εταιρείας Ovation αλλά το ακολούθησαν και πολλοί άλλοι κατασκευαστές όπως και η εταιρεία Crafter με έδρα την Κορέα. Οι κιθάρες είχαν ουσιαστικά τις ίδιες διαστάσεις με τις κανονικές ακουστικές κιθάρες αλλά με λίγο πιο λεπτό σώμα. Η “mid depth” παραλλαγή είχε την ένταση μιας dreadnought, ενώ ο “deep bowl” ήταν ακόμη πιο γεμάτη. Συχνά το καπάκι είναι από σφένδαμο με διάφορες παραλλαγές όπως tiger maple, quilted maple κ.α ενώ είναι εφοδιασμένες με πιεζοηλεκτρικό σύστημα κάτω από τον καβαλάρη της χορδιέρας.
Η δωδεκάχορδη κιθάρα
Μια ειδική παραλλαγή της ακουστικής κιθάρας είναι η 12-χορδη ακουστική κιθάρα. Εδώ, οι χορδές πατιούνται ανα ζεύγος ταυτόχρονα με ένα δάχτυλο, γεγονός που προσδίδει στο όργανο έναν πλούσιο και γεμάτο ήχο. Είναι η ιδανική επιλογή για κάποιον που αναζητά τον πιο ολοκληρωμένο ήχο στην συνοδεία συγχορδιών Οι τέσσερις χαμηλότερες χορδές (E, A, D, G) διπλασιάζονται τονικά με τις χορδές οκτάβας. Οι δύο ανώτερες “σειρές” (B, E) υποστηρίζονται από χορδές με την ίδια κουρδισμένη νότα. Ωστόσο, η εκτέλεση δύσκολων σόλο κομματιών στην 12-χορδη κιθάρα αποτελεί πραγματική πρόκληση κάτι που ελάχιστοι κιθαρίστες μπόρεσαν να επιδείξουν με μοναδικές εξαιρέσεις αυτή του Jimi Hendrix στο γνωστό βίντεο με το λευκό φόντο όπου παίζει με πραγματική δεξιοτεχνία μια 12-χορδη ακουστική κιθάρα αλλά και αυτή του Stevie Ray Vaughan στο MTV Unplugged.
Ηλεκτροακουστικές Κιθάρες
Ας κάνουμε τον διαχωρισμό με σαφήνεια: μια ηλεκτροακουστική κιθάρα σχεδιάζεται για να ακούγεται σαν μια ακουστική κιθάρα όταν ενισχύεται το σήμα της και έχει την δυνατότητα σύνδεσης σε ένα επαγγελματικό ηχοσύστημα. Οι περισσότερες λειτουργούν ως πλήρως λειτουργικές ακουστικές κιθάρες όταν δεν είναι συνδεδεμένες σε κάποιον ενισχυτή ή σε ένα ηχητικό σύστημα.
Έως τη δεκαετία του ’60, οι ακουστικοί κιθαρίστες έπρεπε να καθίσουν ή να σταθούν μπροστά από ένα ή περισσότερα μικρόφωνα για να επιτύχουν ενίσχυση της έντασης μέσω ενός ηχητικού συστήματος PA. Αυτή παραμένει έως και σήμερα η προτιμώμενη επιλογή για τη στούντιο ηχογράφηση, αλλά σήμερα οι περισσότεροι παίκτες χρησιμοποιούν ηλεκτροακουστικές κιθάρες για τις ζωντανές εμφανίσεις τους. Μερικές πρώιμες ηλεκτροακουστικές κιθάρες χρησιμοποιούσαν μαγνήτες που ήταν στερεωμένοι στην εμπρός οπή του οργάνου, χωρίς όμως να μπορούν να αναπαράγουν με πιστότητα των ακουστικό τους ήχο. Η μοντέρνα έκδοση είναι ο πιεζοηλεκτρικός μετατροπέας, στον οποίο ένα κρυσταλλικό ή κεραμικό υλικό μετατρέπει τις δονήσεις που λαμβάνει σε ηλεκτρικό ρεύμα. Οι περισσότεροι πιεζοηλεκτρικοί μετατροπείς έχουν τη μορφή μίας λεπτής ταινίας που τοποθετείται κάτω από το καβαλάρη της χορδιέρας, εξασφαλίζοντας αποτελεσματική μεταφορά των δονήσεων που παράγουν οι χορδές. Οι πιεζοηλεκτρικοί μετατροπείς αποτυπώνουν καλύτερα τον ακουστικό ήχο από τους μαγνήτες, αν και πρέπει να γίνουν πολλά ακόμη για το τέλειο αποτέλεσμα.
Αξεσουάρ Κιθάρας
Μην ξεχνάτε να προστατέψετε την επένδυσή σας με μία θήκη ακουστικής κιθάρας ή ακόμη καλύτερα με μία βαλίτσα για ακουστική κιθάρα για να προστατεύει το όργανό σας από την υγρασία, το κρύο ή την υπερβολική ζέστη αλλά και μία βάση κιθάρας, που θα κάνει το όργανο άμεσα προσβάσιμο και διαθέσιμο για να σας ενθαρρύνει να εξασκήστε πιο συχνά! Όπως και με οποιοδήποτε έγχορδο μουσικό όργανο, μην ξεχνάτε και το σετ χορδές ακουστικής κιθάρας που θεωρούνται αναλώσιμες!
Μία θήκη για ακουστική κιθάρα με επένδυση είναι απαραίτητη για την προστασία του οργάνου σας, είτε είστε αρχάριος είτε επαγγελματίας μουσικός. Η επένδυση παρέχει ενισχυμένη απορρόφηση κραδασμών, προστατεύοντας την κιθάρα από χτυπήματα, γρατζουνιές και φθορές κατά τη μεταφορά ή την αποθήκευση. Επιπλέον, μια καλά κατασκευασμένη θήκη με επένδυση βοηθά στη διατήρηση της σωστής θερμοκρασίας και υγρασίας, αποτρέποντας την παραμόρφωση του ξύλου ή την αλλοίωση του ήχου. Είναι ένας απαραίτητος εξοπλισμός για να εξασφαλίσετε τη μακροχρόνια απόδοση και αισθητική του οργάνου σας, ενώ παράλληλα διευκολύνει τη μεταφορά του με ασφάλεια και στυλ.
Μία βαλίτσα ακουστικής κιθάρας είναι εξαιρετικά απαραίτητη για όσους θέλουν τη μέγιστη προστασία και ασφάλεια για το όργανο τους. Σε αντίθεση με τις μαλακές θήκες, οι βαλίτσες προσφέρουν σκληρό εξωτερικό περίβλημα που προστατεύει την κιθάρα από δυνατά χτυπήματα, πτώσεις ή ακραίες συνθήκες μεταφοράς, όπως κατά την αποστολή ή ταξίδια. Το εσωτερικό τους είναι συνήθως επενδυμένο με μαλακά υλικά που διατηρούν την κιθάρα σταθερή και ασφαλή, ενώ πολλές διαθέτουν και πρόσθετους χώρους για αξεσουάρ. Μία βαλίτσα είναι η ιδανική επιλογή για επαγγελματίες μουσικούς, ταξιδιώτες ή όσους θέλουν να εξασφαλίσουν την απόλυτη φροντίδα της κιθάρας τους.
Μία βάση για ακουστική κιθάρα, είτε δαπέδου είτε τοίχου, είναι απαραίτητη για την ασφαλή αποθήκευση και εύκολη πρόσβαση στο όργανο σας. Η βάση ακουστικής κιθάρας δαπέδου προσφέρει σταθερότητα, προστατεύοντας την κιθάρα από πτώσεις ή φθορές όταν δεν χρησιμοποιείται, ενώ μία βάση ακουστικής κιθάρας τοίχου εξοικονομεί περισσότερο χώρο και αναδεικνύει το όργανο σαν διακοσμητικό στοιχείο. Και οι δύο τύποι προστατεύουν την κιθάρα από το να ακουμπά στο πάτωμα, αποφεύγοντας την υγρασία και την τυχαία φθορά. Είναι μια πρακτική και αξιόπιστη λύση για κάθε μουσικό που θέλει να διατηρήσει την κιθάρα του σε άριστη κατάσταση και πάντα έτοιμη για χρήση.
Μία ζώνη ακουστικής κιθάρας είναι απαραίτητη για κάθε κιθαρίστα, καθώς εξασφαλίζει άνεση και σταθερότητα κατά το παίξιμο, ειδικά όταν παίζετε όρθιοι. Με τη σωστή ζώνη, το βάρος της κιθάρας κατανέμεται ομοιόμορφα, μειώνοντας την καταπόνηση στους ώμους και την πλάτη, ιδιαίτερα σε παρατεταμένες πρόβες ή ζωντανές εμφανίσεις. Επιπλέον, μια ποιοτική ζώνη προσφέρει ασφάλεια, αποτρέποντας την πτώση της κιθάρας, ενώ παράλληλα διευκολύνει την ελεύθερη κίνηση στη σκηνή ή στον χώρο εξάσκησης. Η επιλογή μιας ζώνης με ρυθμιζόμενο μήκος και μαλακή επένδυση μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά στην εμπειρία παιξίματος, καθιστώντας την απαραίτητο αξεσουάρ για κάθε κιθαρίστα.
Ένα κουρδιστήρι ακουστικής κιθάρας είναι απαραίτητο για κάθε κιθαρίστα, ανεξάρτητα από το επίπεδό του, καθώς εξασφαλίζει την ακρίβεια του κουρδίσματος και την καλύτερη δυνατή απόδοση του ήχου. Ένα σωστά κουρδισμένο όργανο βελτιώνει την εμπειρία παιξίματος και βοηθά τον μουσικό να διατηρεί σταθερά τον τόνο και τη μελωδία σε κάθε κομμάτι. Τα σύγχρονα ηλεκτρονικά κουρδιστήρια είναι εύκολα στη χρήση, φορητά και παρέχουν γρήγορη και ακριβή ρύθμιση, είτε μέσω ανίχνευσης δόνησης είτε μέσω μικροφώνου. Αποτελούν βασικό εργαλείο για εξάσκηση, ζωντανές εμφανίσεις ή στούντιο, εξασφαλίζοντας ότι η κιθάρα σας θα είναι πάντα απόλυτα συγχρονισμένη και έτοιμη να αποδώσει τον καλύτερο ήχο.
Ένα σλάιντ ακουστικής κιθάρας είναι απαραίτητο για τους κιθαρίστες που θέλουν να εξερευνήσουν μοναδικές ηχητικές υφές και τεχνικές, προσθέτοντας ιδιαίτερο χαρακτήρα στο παίξιμό τους. Το σλάιντ, κατασκευασμένο συνήθως από γυαλί, μέταλλο ή κεραμικό υλικό, επιτρέπει τη δημιουργία χαρακτηριστικών γλιστρημάτων (slides) και “τραγουδιστών” τόνων, που είναι βασικά στη blues, rock, country και άλλα είδη μουσικής. Προσφέρει τη δυνατότητα ομαλής μετάβασης ανάμεσα στις νότες, δημιουργώντας έναν πλούσιο και εκφραστικό ήχο. Για κάθε κιθαρίστα που θέλει να εμπλουτίσει το ρεπερτόριό του με νέες τεχνικές, το σλάιντ είναι ένα αναντικατάστατο αξεσουάρ που ανοίγει έναν ολόκληρο κόσμο δημιουργικών δυνατοτήτων.
Οι χορδές ακουστικής κιθάρας είναι το βασικό στοιχείο που καθορίζει τον ήχο και την απόδοση του οργάνου σας. Η επιλογή των κατάλληλων χορδών εξαρτάται από το μουσικό σας στυλ, την τεχνική και τις προσωπικές σας προτιμήσεις. Οι χορδές διατίθενται σε διαφορετικά πάχη (gauge), με τα λεπτότερα να προσφέρουν ευκολία στο bending και τα παχύτερα να παρέχουν πιο γεμάτο ήχο και αντοχή. Επιπλέον, το υλικό κατασκευής, όπως το νικέλιο ή το ανοξείδωτο ατσάλι, επηρεάζει την τονικότητα, από πιο ζεστές έως πιο λαμπερές αποχρώσεις. Η τακτική αντικατάσταση των χορδών είναι απαραίτητη για τη διατήρηση της ποιότητας του ήχου και της ευκολίας στο παίξιμο, καθιστώντας τις χορδές ένα αναντικατάστατο μέρος του εξοπλισμού κάθε κιθαρίστα.
Οι πέννες για ακουστική κιθάρας είναι ένα από τα πιο βασικά και προσωπικά αξεσουάρ για κάθε κιθαρίστα, καθώς επηρεάζουν άμεσα τον τρόπο που παράγεται ο ήχος και την αίσθηση του παιξίματος. Διατίθενται σε διάφορα μεγέθη, πάχη και υλικά, με τις λεπτότερες να είναι ιδανικές για ρυθμικό παίξιμο και τις παχύτερες να προσφέρουν μεγαλύτερο έλεγχο και ακρίβεια σε σόλο και τεχνικές picking. Τα διαφορετικά υλικά, όπως πλαστικό, νάιλον ή ακόμα και μέταλλο, δημιουργούν ξεχωριστές τονικότητες, επιτρέποντας στους μουσικούς να πειραματιστούν και να βρουν την ιδανική πέννα για το στυλ τους. Η επιλογή της σωστής πέννας μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά στην άνεση και τον ήχο, καθιστώντας την ένα απόλυτα απαραίτητο εργαλείο για κάθε ηλεκτρική κιθάρα.
Καθαριστικά για κιθάρα
Σήμερα υπάρχει μία μεγάλη γκάμα προϊόντων για την καλή συντήρηση αλλά και των καθαρισμό της κιθάρας. Από ολοκληρωμένα σετ καθαρισμού κιθάρας μέχρι μεμονομένα καθαριστικά. Ανάλογα με την περιοχή και το είδος της επιφάνειας που θέλουμε να καθαρίσουμε υπάρχει και το αντίστοιχο προϊόν. Αν για παράδειγμα θέλετε να ζωντανέψετε το χρώμα της ταστιέρας σας από σκούρο ξύλο -συνήθως τριανταφυλλιά / rosewood τότε το κατάλληλο καθαριστικό υγρό είναι το λεμονέλαιο (*δεν είναι κατάλληλο για ανοιχτόχρωμα ξύλα όπως ο σφένδαμος /maple). Αν πάλι επιθυμείτε να επαναφέρετε την αρχική γυαλάδα στο σώμα της κιθάρας τότε το καθαριστικό / γυαλιστικό κιθάρας που θα χρησιμοποιήσετε είναι το DUNLOP 65 Formula. Ελάχιστη ποσότητα σε ένα πανάκι καθαρισμού για κιθάρα μπορεί να κάνει πραγματικά θαύματα αφαιρώντας βρομιές ή δακτυλιές, επαναφέρει την αρχική λάμψη σε λουσταρισμένες επιφάνειες. Ένα ακόμη δημοφιλές προϊόν είναι και το καθαριστικό χορδών. Χρησιμοποιήστε το καθαριστικό χορδών της DUNLOP 6582 Ultraglide για να συντηρήσετε το σετ των χορδών σας πάντα φρέσκο, επιμηκύνοντας την διάρκεια ζωής τους με μία απλή επάλειψη κάθε φορά μετά την χρήση. Το καθαριστικο διαθέτει ειδική επιφάνεια επάλειψης ώστε να εναποθέτει μόνο την απαραίτητη ποσότητα ενώ ταυτόχρονα δεν ξεραίνεται.
Συμπέρασμα
Αν μόλις ξεκινάς και αγαπάς την εξερεύνηση διαφορετικών και πιο μοντέρνων μουσικών στυλ, η αγορά ακουστικής κιθάρας είναι η καλύτερη επιλογή για σένα. Στην ιστοσελίδα μας www.musicpower.gr θα βρεις μία μεγάλη ποικιλία από Ακουστικές Κιθάρες για αρχάριους αλλά και ολοκληρωμένα Σετ Ακουστικής Κιθάρας που συνήθως συμπεριλαμβάνουν ότι θα χρειαστείς για να ξεκινήσεις σε φθηνή τιμή. Οι μεταλλικές χορδές μπορεί να είναι λίγο πιο σκληρές στην αρχή για τα δάχτυλά σου αλλά αυτό είναι κάτι που συνηθίζεται και είναι μία διαδικασία από την οποία έχουν περάσει όλοι οι κιθαρίστες. Ως αρχάριος, θα έπρεπε να επικεντρωθείς σε ένα όργανο που θα σου προσφέρει χαρά κατά την μάθηση. Έτσι, αν σου αρέσει η ροκ μουσική δεν χρειάζεται να παιδεύεσαι με κλασικά κομμάτια σε μία κλασική κιθάρα. Η ακουστική κιθάρα είναι η κιθάρα της παρέας. Μπορείς την μεταφέρεις οπουδήποτε και να παίζεις ενώ ταυτόχρονα τραγουδάς.
Κατά γενικό κανόνα, για τους αρχάριους είναι μια καλή ιδέα να ξεκινήσουν το μουσικό τους ταξίδι με ένα όργανο “καλής” ποιότητας. Οι ακουστικές κιθάρες της μαθητικής κατηγορίας κυμαίνονται από περίπου 90 ευρώ έως 300 ευρώ. Οπωσδήποτε ένα καλό όργανο βοηθάει περισσότερο την εκμάθηση γιατί συνήθως είναι και πιο ευκολόπαιχτο. Φθηνότερα όργανα ενδέχεται να εμποδίσουν την πρόοδό σου παρά να σε βοηθήσουν να αναπτύξεις την μουσικότητά σου.
Η επένδυση σε ένα προσιτό, αλλά κατάλληλο όργανο αξίζει πλήρως. Οι καλές κιθάρες μπορούν να έχουν μία καλή αξία ακόμη και μετά από πολλά χρόνια και μερικές φορές μπορεί ακόμη να γίνουν και πολύτιμες επενδύσεις. Αντίθετα, τα φθηνά παιχνίδια θα καταλήξουν τελικά στα σκουπίδια. Επιπλέον, αν αποφασίσεις ότι θα ήταν καλύτερα να αναβαθμίσεις σε μια πιο ακριβή κιθάρα στο μέλλον, θα έχεις ακόμη ένα όργανο για τις διακοπές και τα beach party χωρίς να το λυπάσαι. Αν θέλεις όμως η νέα σου φανταχτερή ακουστική κιθάρα να παραμείνει ασφαλής και αβλαβής επένδυσε σε μία θήκη ακουστικής κιθάρας με επένδυση ή ακόμη καλύτερα σε μία σκληρή βαλίτσα ακουστικής κιθάρας για πιο ασφαλή και άνετη μεταφορά!